Lunes

Så var det måndag igen, men denna vecka blir rätt lugn för mig, det är nämligen temavecka på min skola. Så det blir en lite sovmorgon varje dag och så kommer vi sluta tidigare. Idag hade vi språkdag, bara spanska. Hanna, Malin och jag fick arbeta om Argentina, vilket var passande eftersom jag var där på höstlovet. Så igårkväll försökte jag leta upp lite fina bilder på Buenos Aires där varken jag eller päronen stod ivägen. Här var några:

    

1. La Boca - Ett gulligt område i Buenos Aires där nästa alla hus var färgglada. Riktig turistfälla. xD
2. El Cementario de Recoleta - Enorm gravplats, där alla kistor stod i små hus. På vissa ställen fanns det fönster så att man kunde kolla in på kistorna, buhrr.
3. Ett enormt träd som man bara var tvungen att fota.
4. Avenida 9 de Julio - Riktigt bred aveny (omkring 10 filer åt varje håll) med ett stort monument (Obelisco) som påminner väldigt mycket om Washington monument.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0