HLR

Idag hade vi HLR-utbildning i skolan, så nu kan jag rädda liv! Herregud vad jobbigt det är att göra hjärtkompressioner, fick öva ett tag innan jag kunde trycka ner tillräckligt mycket. Vi fick öva på "Mini Anne" och det skulle klicka när man gjorde rätt. Efter 2 minuters varvning mellan 30 kompressioner och 2 inblås var man rejält trött i armarna, tänk bara att böhöva hålla på i en kvart i väntan på ambulans!

Ikväll tänkte jag sy klart min balklänning, med lite hjälp från mamma. Det är nämligen avslutningsbal för niorna på fredag. Det ska bli jättekul! Klänningen är nästan helt klar, ska bara sy på axelbanden, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med håret. Funderar på att locka det, men jag har ingen locktång... =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0