Norrland

Så var jag hemma från min lilla resa till Norrland. Vi bodde hon pappas kusin i Älvsbyn, som ligger i närheten av Luleå och Piteå. Rätt långt norrut alltså, med tanke på att jag innan aldrig varit längre än Åre.

Det blev nattåg dit. Lite svårt att sova med tanke på att det skakade hela tiden, så jag fick nog bara 3 timmars sömn. Men på hemvägen gick det lite bättre.

Lite saker jag hunnit med på resan:
♥ Besökt Piteå
♥ Besökt Luleå
♥ Besökt Jokkmokk
♥ Vandrat runt på ett samemuseum
♥ Tagit mig en titt på farmors gamla barndomshem
♥ Lyssnat på en massa babbel om olika släktingar
♥ Varit vid Storforsen, Europas största fors
♥ Bestigit hundberget
♥ Vart på begravning (endast jordfästningen)
♥ Besökt gamla släktingar
♥ Blivit attackerad av mygg
♥ Stått på polcirklen
♥ Nästan sett midnattsolen
♥ Blivit stoppad av en flock renar
♥ Och lite mer...

   
   

1-3. Storforsen
4. Ett tomt Pite Havsbad
5. Skabbiga renar
6. Här har bävern varit framme
7. Jag uppe på Hundberget
8. Från Hundberet med utsikt över Älvsbyn och Pite Älv 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0