Framme i Skåne

Äntligen är vi framme vid landstället i Skåne efter många timmar i bilen. Som tur är är jag rätt van vid sådana här låmga bilresor, så det blev inte såå olidligt. Jag fick timmarna att gå genom att läsa lite tidningar, lösa korsord och lyssna på radio. P3 är jättebra vid långa resor. Inte bara musik, utan lite roligt prat också!

Pappa var snabb att koppla ihop datorn när vi kommit fram. Han tog med den eftersom han hade lite jobb kvar att göra. Och inte gör det mig något, att kunna surfa lite känns ju aldrig fel. I år har vi fixat mobilt bredband. Skönt att slippa ringa upp via vanligt modem hela tiden! Snabbt går det nu också, 3,6 Mbit/s, vilket är mycket snabbare än hemma där vi bara har runt 2 Mbit/s.

Nu ska jag nog gå och göra iordning lite på rummet, med lakan och sådant. För tillfället är det rätt kallt här, så jag hoppas att vi kan elda lite i brasan.

Puss och kram
Sofie ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0