Spöregn på Liseberg

I fredags kom mina kusiner till Göteborg och jag skulle äntligen få gå på Liseberg för första gången. Dagen började riktigt bra, soligt och lagom varmt. Anna, Paula och jag satte enast fart mot Kanonen och Balder, superroliga båda två.

Vid tvåtiden började det bli dags för lunch, men Paula och jag bestämde oss för att prova Uppswinget först. När vi stod i kön sä började det smådugga lite. Bara några minuter senare hade duggandet förvandlats till spöregn. Stolarna var nästan formade som skålar och var självklart fulla med vatten när det var vår tur. Åkturer vär verkligen jättekul, en av favoriterna, en efteråt såg vi båda ut som dränka katter. Hahaha...

På eftermiddagen hade Paula och jag turer att tappa bort alla andra. Så där stod vi, i spöregn, kalla kläder och utan mobiler. Som tur var slutade allt lyckligt och vi slapp förkylning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0