Simrishamn + Kräftskiva

Idag har jag gått runt lite i Simrishamn tillsammans med mina föräldrar. Bilen skulle på service och under tiden kunde vi kolla in den mysiga staden. Tyvärr råder det brist på bra klädaffärer, de flesta säljer ju bara tantkläder som mest liknar hösäckar. Däremot finns där massor av designaffärer och gallerier att bara gå runt och titta i.  Var dock inne på Lindex och fyndade necessär och plånbok på rea. Nere i hamnen åt vi lunch på en asiatisk restaurang och jag måste säga att de hade en jättegod Pad Thai, helt underbar. =D

Imorn är det äntligen dags för den årliga kräftskivan med släkten på mammas sida. Har längtat så länge. Iår bär det av till Jönköping där en av mammas kusiner bor och vi kommer att va ca 30-40 stycken. Det kommer bli roliga lekar och sedan massor av goda kräftor. Mums mums! Förra året, när vi var hos oss, satt vi uppe nästan hela natten på uteplatsen och så var det några killar som spelade gitarr, så mysigt. <3<3<3 Jag och mina kompisar brukar tälta, men eftersom mammas kusin jobbar på Elite Stora Hotellet  i Jönköping (4-stjärningt!) ska vi bo där, vi 4 tjejer i samma rum. Det ska verkligen bli jättekul.

image187


Kommer hem på söndag, bloggar mer då. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0